Algemene Voorwaarden AD-Advies

Artikel 1 Definities

  1. Eenmanszaak AD-Advies (hierna:  AD-Advies) is een Eenmanszaak die zich ten  doel stelt in het aanbieden van Arbeidsdeskundig Onderzoek, Loonwaarde Expertise, Arbeidsmediation en Organisatie Advies
  2. In deze Algemene Voorwaarden wordt onder “Opdrachtgever” verstaan: de rechtspersoon of het samenwerkingsverband van rechtspersonen of de namens deze handelende tussenpersoon of vertegenwoordiger die gebruikt maakt van de Diensten van AD-Advies en AD-Advies de opdracht geeft Diensten te verlenen zoals bedoeld in lid 4 van dit artikel.
  3. In deze Algemene Voorwaarden wordt onder “Overeenkomst” verstaan: 

de rechtsbetrekking tussen  AD-Advies en Opdrachtgever, een en ander in   meest ruime zin.

  1. In deze Algemene Voorwaarden wordt onder “Diensten” verstaan: 

alle door  AD-Advies en/of door haar ingeschakelde derden aan Opdrachtgever geleverde producten en diensten, onder andere inhoudende in het aanbieden van Arbeidsdeskundig Onderzoek, Loonwaarde Expertise en Arbeidsmediation, alsmede alle andere door  AD-Advies ten behoeve van Opdrachtgever verrichte werkzaamheden, van welke aard ook, verricht in het kader van een opdracht, waaronder begrepen werkzaamheden die niet op uitdrukkelijk verzoek van Opdrachtgever worden verricht.

  1. In deze Algemene Voorwaarden wordt onder “Website” verstaan: 

www.ad-advies.nl 

 

Artikel 2 Toepasselijkheid van de Algemene voorwaarden

  1. De Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle tussen Opdrachtgever en  AD-Advies gesloten Overeenkomsten waarbij  AD-Advies diensten aanbiedt   of producten levert.
  2. Afwijkingen van de Algemene Voorwaarden zijn slechts geldig indien uitdrukkelijk en schriftelijk met  AD-Advies overeengekomen.
  3. Toepasselijkheid van inkoop- of andere voorwaarden van de Opdrachtgever worden uitdrukkelijk van de hand gewezen, tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeengekomen.
  4. De Algemene Voorwaarden zijn ook van toepassing op aanvullende of gewijzigde opdrachten van Opdrachtgever.

 Artikel 3 De Overeenkomst

  1. Opdrachtgever kan contact opnemen met AD-Advies via de website, e-mail of telefoon voor een van de aangeboden Diensten. AD-Advies zal met Opdrachtgever overleggen omtrent zijn verwachtingen en kan daarna een offerte opmaken die per e-mail verstuurd zal worden. De Overeenkomst komt pas tot stand door ondertekening van de offerte of middels een opdrachtbevestiging.
  2. Als  AD-Advies een bevestiging naar Opdrachtgever stuurt, is die beslissend voor de inhoud en uitleg van de Overeenkomst, onder voorbehoud van kennelijke verschrijvingen. AD-Advies kan niet aan zijn aanbod worden gehouden indien Opdrachtgever redelijkerwijs kan begrijpen dat het aanbod, dan wel een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.
  3. Indien Opdrachtgever aantekeningen maakt of reacties geeft op de offerte van  AD-Advies dan maken zij geen deel uit van de Overeenkomst, tenzij AD-Advies deze schriftelijk bevestigt.
  4. Een opdracht door Opdrachtgever waaraan geen schriftelijke offerte vooraf is gegaan, behoeft schriftelijke aanvaarding door AD-Advies.

 Artikel 4 Uitvoering van de Overeenkomst

  1. AD-Advies zal zich inspannen de diensten naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap, alsmede zoveel mogelijk overeenkomstig de schriftelijk vastgelegde afspraken, uit te voeren.
  2. AD-Advies heeft het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden, bijvoorbeeld door ziekte.
  3. Bij het inschakelen van derden zal AD-Advies de nodige zorgvuldigheid in acht nemen en bij de selectie van deze derden, zoveel als dit in de relatie tot Opdrachtgever redelijkerwijs mogelijk en gebruikelijk is, met Opdrachtgever overleggen. De kosten van het inschakelen van deze derden komen voor rekening van Opdrachtgever, en zullen door AD-Advies worden doorbelast aan Opdrachtgever.
  4. De Opdrachtgever draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan AD-Advies aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de Opdrachtgever redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de Overeenkomst, tijdig aan AD-Advies worden verstrekt. Indien de voor de uitvoering van de Overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig aan AD-Advies zijn verstrekt, heeft AD-Advies het recht de uitvoering van de Overeenkomst op te schorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten volgens de alsdan gebruikelijke tarieven aan de Opdrachtgever in rekening te brengen.
  5. De Opdrachtgever draagt er zorg voor dat AD-Advies zijn Diensten tijdig en deugdelijk kan verrichten. Indien Opdrachtgever zijn afspraken hieromtrent niet nakomt, is hij gehouden de hieruit voortvloeiende schade te vergoeden.
  6. Indien voor de uitvoering van Diensten een termijn is overeengekomen of opgegeven, dan is dit nimmer een fatale termijn. Bij overschrijding van een termijn dient de Opdrachtgever  AD-Advies hiervan schriftelijk in gebreke te stellen. AD-Advies dient daarbij een redelijke termijn te worden geboden om alsnog uitvoering te geven aan de Overeenkomst.

 Artikel 5 Wijziging van de Overeenkomst

  1. Indien tijdens de uitvoering van de Overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering daarvan noodzakelijk is om deze te wijzigen of aan te vullen, zullen AD-Advies en Opdrachtgever tijdig en in onderling overleg tot aanpassing van de Overeenkomst overgaan.
  2. Indien de Overeenkomst wordt gewijzigd, daaronder begrepen een aanvulling, is er sprake van een aanvullende opdracht. Over deze aanvullende opdracht zal vooraf een aparte afspraak over de honorering worden gemaakt. Zonder aanvullende offerte gelden de oorspronkelijke voorwaarden, waarbij de extra Diensten tegen het gebruikelijke tarief betaald worden.
  3. Het niet of niet onmiddellijk uitvoeren van de gewijzigde Overeenkomst levert geen wanprestatie van AD-Advies op en is voor de Opdrachtgever geen grond om de Overeenkomst op te zeggen of te ontbinden.
  4. Wijzigingen in de oorspronkelijk gesloten Overeenkomst tussen  AD-Advies en Opdrachtgever zijn pas geldig vanaf het moment dat deze wijzigingen door middel van een aanvullende of gewijzigde Overeenkomst zijn aanvaard door beide partijen. Deze wijziging geschiedt schriftelijk.

 Artikel 6 Opschorting, ontbinding en tussentijdse opzegging van de Overeenkomst

  1. AD-Advies is bevoegd de nakoming van de verplichtingen op te schorten of de Overeenkomst te ontbinden, indien de Opdrachtgever de verplichtingen uit de Overeenkomst niet, niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel dat AD-Advies goede grond heeft te vrezen dat de Opdrachtgever in die verplichtingen zal tekortschieten.
  2. Voorts is AD-Advies bevoegd de Overeenkomst te ontbinden indien zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de Overeenkomst onmogelijk is of ongewijzigde instandhouding van de Overeenkomst in redelijkheid niet kan worden gevergd.
  3. Indien de Opdrachtgever zijn uit de Overeenkomst voortvloeiende verplichtingen niet nakomt en deze niet-nakoming ontbinding rechtvaardigt, dan is AD-Advies gerechtigd de Overeenkomst terstond en met directe ingang te ontbinden zonder enige verplichting zijnerzijds tot betaling van enige schadevergoeding of schadeloosstelling, terwijl de Opdrachtgever, uit hoofde van wanprestatie, wel tot schadevergoeding of schadeloosstelling is verplicht.

 Artikel 7 Annulering

 Annulering van de Overeenkomst na ondertekening van de offerte is niet mogelijk.

 Artikel 8 Kosten, honorering en betaling

  1. Alle genoemde bedragen in de offerte zijn in euro’s en  exclusief BTW tenzij anders vermeld.
  2. AD-Advies heeft het recht om kennelijk foutieve verschrijvingen in de prijsopgave te herstellen.
  3. Tussentijdse prijswijzigingen worden doorberekend aan Opdrachtgever.
  4. Betaling geschiedt via  periodieke factuur.
  5. Alle facturen dienen te worden betaald met inachtneming van een betalingstermijn van 14 dagen, tenzij een andere termijn is overeengekomen.
  6. De Opdrachtgever heeft de plicht om onjuistheden in de vermelde of verstrekte betaalgegevens onverwijld aan AD-Advies mede te delen.
  7. Indien de Opdrachtgever in gebreke blijft in de tijdige betaling van een factuur, dan is de Opdrachtgever van rechtswege in verzuim, zonder dat daarvoor verdere ingebrekestelling is vereist. De Opdrachtgever is alsdan de wettelijke rente verschuldigd. De rente over het opeisbare bedrag zal worden berekend vanaf het moment dat de Opdrachtgever in verzuim is tot het moment van voldoening van het volledig verschuldigde bedrag.
  8. Indien AD-Advies besluit een vordering wegens niet-betaling van één of meer niet-betaalde facturen langs gerechtelijke weg te incasseren, is Opdrachtgever, naast de verschuldigde hoofdsom en de in lid 7 van dit artikel genoemde rente, tevens gehouden alle in redelijkheid gemaakte gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten te vergoeden. De vergoeding van gemaakte gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten wordt vastgesteld conform het alsdan geldende Besluit dat ziet op vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.

 Artikel 9 Geheimhouding, dossierbeheer en inzagerecht

  1. AD-Advies zal alle informatie betreffende personen, organisaties, bedrijfsomstandigheden en overige informatie  die zijn verkregen bij de uitvoering van de diensten, vertrouwelijk behandelen en niet overdragen aan derden, tenzij hier uitdrukkelijk toestemming voor is gegeven.
  2. Partijen hebben recht tot inzage in het door AD-Advies opgemaakte dossier. Een derde kan slechts inzage in dit dossier krijgen indien hij een bevoegdheid daartoe ontleent aan een schriftelijke, specifiek voor de betreffende situatie verleende machtiging van de specifieke persoon.
  3. AD-Advies verwerkt persoonsgegevens uitsluitend in overeenstemming met de Algemene Vordering Gegevensbeheer en overige toepasselijke wet- en regelgeving. Zie hiervoor het Privacyreglement.

 Artikel 10 Aansprakelijkheid

  1. De Opdrachtgever is verantwoordelijk voor het aandragen van correcte en representatieve gegevens en informatie die nodig zijn voor het uitvoeren van de Overeenkomst. AD-Advies is niet aansprakelijk voor schade, onder anderen op basis van een verkeerde informatie, indien Opdrachtgever onjuiste, niet-representatieve of irrelevante gegevens heeft verstrekt.
  2. AD-Advies is niet aansprakelijk voor fouten of nalatigheden van door haar ingeschakelde derden. Door gebruik te maken van de Diensten van AD-Advies, verleent de Opdrachtgever de bevoegdheid aan AD-Advies om, als een door  AD-Advies ingeschakelde derde zijn aansprakelijkheid wil beperken, die aansprakelijkheidsbeperking mede namens de Opdrachtgever te aanvaarden.
  3. AD-Advies is niet aansprakelijk voor indirecte schade, waaronder maar niet uitsluitend begrepen gevolgschade.
  4. AD-Advies is niet aansprakelijk voor eventuele verschrijvingen op de Website.
  5. AD-Advies is niet aansprakelijk voor het niet of niet tijdig voldoen aan de verplichtingen, voortvloeiend uit de Overeenkomst, in geval dit veroorzaakt wordt door overmacht als bedoeld in artikel 13 van deze Algemene Voorwaarden.
  6. De Opdrachtgever vrijwaart AD-Advies voor aanspraken van derden, van welke aard ook, die verband houden met de Diensten.
  7. Indien AD-Advies aansprakelijk wordt gehouden, zal zij uitsluitend aansprakelijk zijn voor directe schade die daadwerkelijk door de Opdrachtgever is opgelopen, betaald of geleden is vanwege een aantoonbaar tekortschieten van de verplichtingen van AD-Advies met betrekking tot haar Diensten.
  8. De aansprakelijkheid van AD-Advies is beperkt tot het door de verzekeraar gedekte en uitgekeerde bedrag. Indien de verzekeraar niet tot uitkering overgaat, dan wel indien AD-Advies niet is verzekerd, is de aansprakelijkheid beperkt tot het door Opdrachtgever betaalde bedrag.
  9. De beperking van de aansprakelijkheid zoals beschreven in dit artikel geldt niet indien sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid aan de zijde van AD-Advies.
  10. Deze bepaling sluit geen aansprakelijkheid uit voor zover aansprakelijkheid bij wet niet mag worden beperkt of uitgesloten.

 Artikel 11 Overmacht

  1. Onder overmacht wordt verstaan, alle van buiten komende oorzaken, buiten wil of toedoen van AD-Advies, waardoor tijdige, volledige of juiste nakoming van de Overeenkomst niet meer mogelijk is.
  2. Onder overmacht zoals in het vorige lid bedoeld, wordt mede verstaan, maar is niet beperkt tot: niet-nakoming van een derde, ziekte van AD-Advies zelf of een derde, abnormale weersomstandigheden, storingen in water- en energieleveringen, stakingen, ernstige storingen in de systemen van AD-Advies, brand, overstromingen, natuurrampen, rellen, oorlog of anderszins binnenlandse onrusten.
  3. In geval van overmacht wordt nakoming van de Overeenkomst opgeschort zolang de overmacht aanhoudt.
  4. Indien de overmacht langer dan één maand aanhoudt, zijn beide partijen gerechtigd de Overeenkomst zonder tussenkomst van de rechter te ontbinden. In een dergelijk geval zal AD-Advies overgaan tot terugbetaling van eventueel betaalde bedragen, met daarop in mindering gebracht alle kosten die AD-Advies heeft gemaakt met betrekking tot de Overeenkomst.

 Artikel 12 Vertrouwelijkheid van gegevens

  1. Elk der partijen garandeert dat alle van de andere partij ontvangen gegevens waarvan men weet of dient te weten dat deze van vertrouwelijke aard zijn, geheim blijven. De partij die vertrouwelijke gegevens ontvangt, zal deze slechts gebruiken voor het doel waarvoor deze verstrekt zijn. Gegevens worden in ieder geval als vertrouwelijk beschouwd indien deze door een der partijen als zodanig zijn aangeduid. AD-Advies kan hieraan niet worden gehouden indien de verstrekking van gegevens aan een derde noodzakelijk is ingevolge een rechterlijke uitspraak, een wettelijk voorschrift of voor correcte uitvoering van de overeenkomst.

 Artikel 13 Intellectuele eigendom

  1. AD-Advies behoudt zich de rechten van intellectueel eigendom voor.
  2. Opdrachtgever garandeert dat geen rechten van derden zich verzetten tegen beschikbaarstelling aan AD-Advies van gegevens. Opdrachtgever zal AD-Advies vrijwaren tegen elke actie die gebaseerd is op de bewering dat zodanig beschikbaar stellen, gebruiken, bewerken, installeren of incorporeren inbreuk maakt op enig recht van derden.

 Artikel 14 Klachtenregeling

  1. Indien Opdrachtgever een klacht heeft dient Opdrachtgever dit schriftelijk te zenden aan:  alfons@ad-advies.nl

 Artikel 15 Identiteit van AD-Advies

  1. AD-Advies is bij de KvK geregistreerd onder nummer  86540068 en draagt btw-identificatienummer  NL004265128B22. AD-Advies is gevestigd te Groningen, Atoomweg 10-135 9743 AK
  2. AD-Advies is per e-mail te bereiken via  alfons@ad-advies.nl  en middels www.ad-advies.nl  en telefonisch op 06-52043811.

 Artikel 16 Toepasselijk recht en bevoegde rechter

  1. Op de rechtsverhouding tussen AD-Advies en haar Opdrachtgever is Nederlands recht van toepassing.
  2. Alle geschillen die tussen AD-Advies en Opdrachtgever mochten ontstaan worden beslecht door de bevoegde rechter van het Arrondissement  Rechtbank Noord-Nederland.
+31 6 52 04 38 11